onsdag 2 september 2009

Ännu en ny blogg.

Okej, ännu en ny blogg tänker ni, jo men jag kan förklara mig.

Jo jag startade juh en ny "blogg" för ett tag sen,men det var mer som en hemsida, o den gav inte mig riktigt det som jag ville ha, så nu hittade jag denna o tänkte köra på den o försöka blogga KANSKE en gång/dag.

Tänker inte lova nåt, för jag vet hur det kan bli med mig gällande blogg, plus att jag jobbar så konstigt emellanåt att jag helt enkelt inte har någon ork till att sitta vid datorn o blogga när ja kommit hem från jobbet kl 23:30 på kvällen.. ;)

Men för alla som undrar vad som hänt den senaste tiden så är det faktiskt rätt mycket..

Jag har varit på ett gäng utställningar med min tik, det har gått rätt bra, men vi har inte fått nåt ck eller cert än, men det kommer ;) Jag ger inte upp, o inte min lilltjej heller.

O förutom utställningar osv så har det blivit besök på djursjukhuset med min hane, han bestämde sig för att slänga in sin svans i den brandsäkra källardörren som va på väg att stängas, så ja, hans svans kapades av där helt enkelt, så blev akut till djursjukhuset i Kungens Kurva o sövas ner o amputera en bit av svansen o sy igen. =/
Börjar se lite bättre ut nu efter två veckors intensiv vård av svansen och en stor tratt på huvudet (som ska förhindra att han slickar på skiten o river bort stygnen, vilket han ändå lyckats med)..

Det börjar närma sig flytt nu med, längtar som fasen! (nu tänker du, just du, "jösses va de flyttar") O ja visst, kan hålla med, men hade du bott såhär som vi så hade du med velat flytta illa kvickt!...
Går en del skitsnack i detta hus om att det är mina hundar som pissar i hissen, trots att ALLA vet att det inte är de, o de stinker människopiss o vi vet typ vem det är med, men visst, är så lätt att skylla på andra, o speciellt oskyldiga små djur..

O så de grannar vi har, blir tokig, mer repsektlösa individer får man leta efter (mår illa vid tanken), blir så irriterad på de. Att de har mage att stå o ljuga en rätt upp i ansiktet o sen göra saken ännu värre, det är så man blir mörkrädd i ordets rätta bemärkelse..

O så är det juh så att för 4 dagar sen så va de exakt 1 år sen vi flyttade hit.
Vi hade inte sett lägenheten innan, de va Thomas mamma som hade kollat på den åt oss, va lite väl långt för oss att åka upp från Öland för o kolla på en lägenhet som vi eventuellt skulle ha..
Hur som så kollade hon på den o sa till oss att den va så fin o de verka va ett fint o bra område, allt bra o vi flyttade upp då vi fick lägenheten..
Vi kom upp vid 23 tiden den 30 aug-08, va mörkt ute o man såg inte så mycket folk ute, en kille i huset hjälpte oss att bära saker halva natten o höll på (han är för övrigt en vän till oss fortfarande) =)

Nåja, dagen efter så kunde man se ut o såg att de va juh inte direkt nåt paradis, men jag kände inte att de va så illa ändå, de va först efter ett halvår som jag började känna av hur illa de verkligen va..
Jag har inget emot utlänningar så, men jag vill kunna se att jag bor i Sverige då jag tittar ut genom mitt fönster faktiskt, sen att de varit 5 bränder i husen runtomkring i detta området på bara ett år är skrämmande, nästa gång kanske det är vårt hus som brinner för att någon tröttnat på tillvaron o får för sig att elda lite..

Nej tack, då vill jag inte finnas kvar i det här huset o det här området me min familj.
Vi har fått radhus i en liten "håla" utanför Nynäshamn, så senast sista september flyttar vi in, renoverat o fint, o barnen kommer få ett jättefint nymålat rum, med en stor Nalle Puh målad på väggen. Nya golv i kök o vardagsrum, nymålat sovrum o vardagsrum, stor kyl o frys, fin walk in closet ;) *njuta* får en liten trädgård med, en grind på tomten som leder direkt in på lekplatsen. Nära natur o vatten o skog, underbart för hundarna o mig! =) Längtar så otroligt mycket!

Samtidigt som de känns som att tiden kryper fram så flyger den fram, snart är det dags att packa o ge oss iväg mot en nystart i livet, nytt jobb, nytt hem, nystart helt enkelt!

Ne nu är kl 14:29, dags att springa ner i tvättstugan o ta upp tvätten, sen gå ut med hundarna (måste bara väcka de först ;) ), sen ska jag fara iväg till dagis o hämta hem mina underbara barn från dagis! =) Saknar mina älskade pluttar så mycket så det värker i mitt hjärta..

Men jag uppdaterar senare eller imorgon, så mycket kan jag lova! =)

Ha de gott!
Tjing! //Stina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar